Bu Sitede Ara

GÜNCE BLOG YAZARAK PARA KAZANMAK


Aslında bir günce yazmak, bu günceye ziyaretçi trafiği getirmek, günce popüler olduktan sonra ziyaretçilerden maksimum parayı kazanmak her biri başlı başlına uzun uzun anlatılıp konuşulacak birer konu. O nedenle bu başlık altında bence özellikle internette henüz başlangıç seviyesinde olanlar için çok güzel bir ilk adım olabilecek günce yazmanın genel hatlarını ve başarılı olan bir günceden nasıl para kazanılabileceğini anlatacağım.

Şimdi aklınıza şöyle bir soru gelebilir: “Sen hiç günce yazarak para kazandın mı da bize öğreteceksin?”. Merakınızı hemen gidereyim (tabi eğer merak ettiyseniz). Evet, aslında internette para kazanma yöntemlerinin neredeyse hepsi ile geçmişte bir yerlerde karşılaştık ve şundan emin olabilirsiniz ki hepsinden de para kazandım. Şu anda yazdığım bloglarda ana hedefim para kazanmak değil, sadece tecrübelerimi paylaşmak çünkü bana çok daha fazla para kazandıran işlerim var

Şimdi blog yazmak size göre mi bundan emin olmanız lazım.

BLOG YAZMAK BENİM İÇİN UYGUN BİRŞEY Mİ?

Maymun iştahlı biri miyim?, bıkmadan usanmadan, düzenli bir şekilde blog yazabilir miyim? (consistency)

Öncelikle günce yazmak sizin için doğru bir seçim mi? Çünkü internette başlayan milyonlarca günce yani blogdan birçoğu devam etmiyor ve öylece kapanıp gidiyor. İlk heves ve heyecanla başlatılan birçok blog düzenli yazı yazılmaması ve yeterli internet pazarlama yöntemleri uygulanmaması nedeni ile yok olmaya mahkum kalıyorlar. Evet ben çok hevesliyim ancak geçici heves değil, düzenli yazacağım, planlı olacağım, bunu bir iş gibi göreceğim diyorsanız okumaya devam edin. Yok ben acaip üşengeç biriyim, kesin sıkılırım bir iki hafta yazdıktan sonra diyorsanız bence hiç vaktinizi kaybetmeyin, çünkü internette para kazanmanın birçok yöntemi var, size uygun olan bir yöntem bulacaksınız.

Yazdığım yazılar insanların ilgisini çeker mi? Yazı yazma yeteneğim var mı?

Yazı yazma yeteneği illa ki Orhan Pamuk gibi yazı yazabilmek anlamına gelmez. Blog adı üstünde bir güncedir. Bir hobiniz hakkında yazabilir, günlük hayatınızda olan bitenleri anlatabilir ya da uzman olduğunuz çok teknik bir konuda yazabilirsiniz. Önemli olan sürükleyici yazabilir misiniz? Sizin yazılarınızı okuyan birisi birşeyler kazanır mı? Bu memnuniyet olabilir, bir tebessüm olabilir, ya da çok güzel bilgiler olabilir. İyi yazmak illa çok düzgün bir dil ile yazmak değildir. Önemli olan boş değil DOLU yazmaktır. Benim günlük takip ettiğim blogların birçoğunda yazım dili çok kötü ancak yazanlar işinin uzmanı ve bana hergün dolu dolu bilgi veriyorlar ve listemin başındalar. Olayın mantığı budur, kapish? (bkz berbat türkçeme, ama sen hala okuyorsun:) )

Aslında birçok farklı faktör sizin iyi bir günce yazarı (blogger) olup olamayacağınızı belirleyebilir. Ancak ben daima çok fazla düşünüp, çok fazla plan yapmaktansa işe başlamaktan yana bir mentaliteye sahibim. Bu nedenle eğer yukarıda belirttiğim iki ana madde size uygunsa hiç durmayın ilk blog’unuzu hazırlayın derim.

KARAR VERDİM BEN VARIM AMA İLK BLOG DENEMEM BU, NASIL BAŞLAMALIYIM?

Blog ismi ve alan adına (domain name) karar verin

Bundan önce ne üzerine yazacağınıza karar verdiğinizi varsayıyorum. Bu çok ama çok önemli bir konu. Çünkü bugün hoşunuza giden bir konuyu bir ay sonra yazmak istemeyebilirsiniz. O nedenle daha geniş bir konuyu kapsayacak isim tercihi doğru olabilir. Ya da kendi konunuzda uzmansanız, isminizi kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Örneğin ben Beynimdeki Fırtına’yı kurmadan önce birkaç hafta aklıma takılmıştı bu konu, Türkçe bir blog yazmak istiyordum, amacım belliydi, bildiklerimi ve Amerika’da kendi sektörlerimde takip ettiğim konuları ve tecrübelerimi Türkçe olarak paylaşmaktı. Tonuma karar verdim, bu da çok önemli, amacım bu blogda samimi ve kişisel blog tadında yazmak, ve bir profesyonel blog tarzından uzak samimi ve kişisel bloga yakın bir ton yakalamaktı. Bir nevi beyin fırtınası olacaktı bu blog benim için. Ancak tahmin edersiniz ki beyinfırtınası.com dolu bir alan adı idi ben de girişimciliğin bana paket olarak sunduğu yaratıcılığımı kullanarak beynimdekifirtina.com alan adını tercih ettim.

Hangi konularda yazacağınıza ve tonunuza karar verdikten sonra alan adını alın derim. Ben şahsen alan adlarını satın almak için NameCheap adlı bir servis kullanıyorum. Yıllık .com uzantılı bir alan adı (domain name) kirası $8.88 olması lazım. Alan adını aldıktan sonra blogunuzu host edeceğiniz bir sunucuya ihtiyaç var. Artık web hosting bulmak çok kolay, bilinen ve kaliteli firmalar ona göre ücret alırlar. Ancak imkanınız varsa ben daima kaliteli bir hosting firması ile çalışmanızı öneririm.

Blog Platformunu Seçin

Türkçe blog platformları ile ilgili hiçbir fikrim olmadığı için yorum yapamayacağım, ancak yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi eklerseniz sevinirim. Ben şu ana kadar blogspot ve wordpress kullandım bloglarımda. Şu anda olmazsa olmazlar listemde wordpress var. Sanırım WordPress.org adresine Türkiye’den ulaşım mahkeme kararı ile engellenmiş. Sizden WordPress Türkiye sayfasından indirin ve kurun blogunuzu, eğer kurulum aşamasında sorunuz olursa sorun yardımcı olurum seve seve.

Blog Tamam, e peki okuyucular nerede?

Öncelikli tavsiyem blogunuzu kurup birkaç konu yazdıktan sonra Google Sitemap hazırlayıp submit etmeniz, daha sonra bazı popüler social marketing sitelerinden link almanız. Örneğin blograzzi‘ye blogunuzu ekleyin, benzer servisler kullanın. Tanıdığınız blogger arkadaşlarınız varsa, onlara sizin blogunuza link vermesini rica edin.

Unutmayın hedefiniz dolu dolu içerik yazmak ve gelen ziyaretçinin blogunuzu favorilerine eklemesini sağlamak.

Benim şiddetle tavsiyem blogunuz belli popularite kazanmadan para kazanma kısmını düşünmeyin. Çünkü bir blogu monetize etmek (paraya çevirmek sanırım türkçesi) başlı başına bir konu ve ayrı bir konu olarak yazacağım.

Bir blog yazarak para kazanmanın en ama en önemli kısımları yukarıda belirttiklerim. Kaliteli içerikli bir blog hazırlamak ve düzenli okuyuculara sahip olmak.

Bu konu ile ilgili yazacağım ayrı bir başlıkta blog ziyaretçilerinizden para kazanmanın ayrıntılı yöntemlerini anlatacağım. Size klasik internette bulabileceğiniz Google Adsense ekleyin köşeyi dönün tarzında eski ve bilinçsiz örnekler vermeyeceğime söz veriyorum.

Hadi daha ne duruyorsunuz, blogunuzu hazırlamadınız mı henüz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder